IDDEEA

НАДЛЕЖНОСТИ АГЕНЦИЈЕ

Агенција за идентификациона документа, евиденцију и размјену података Босне и Херцеговине има широк распон одговорности и задатака који су од суштинског значаја за развој и управљање идентификационим документима и одговарајућим евиденцијама у земљи.

 

Основне активности Агенције укључују:

Израду стратегије и политике

Агенција је носилац иницијатива за предлагање, израду и провођење стратегије и политике развоја идентификационих докумената, која је у потпуности усмјерена на задовољавање међународних стандарда. Наши напори усмјерени су на постизање и одржавање високих степена усаглашености с међународним стандардима, укључујући, али не ограничавајући се на ICAO 9303 (стандарди за машинско читање докумената), ISO 9001 (систем управљања квалитетом) и ISO 27001 (систем управљања безбједношћу информација). Као носиоци ових стандарда, ми посвећујемо посебну пажњу и примјењујемо их у свакодневном раду, истовремено осигуравајући апсолутни квалитет, поузданост и признатост идентификационих докумената грађана Босне и Херцеговине. Наша посвећеност је на подизању стандарда и подршци унапређењу квалитета и безбједности у области идентификационих докумената, што чини основу наше мисије за постизање изврсности у овом кључном сектору.

Набавку и персонализацију докумената

Агенција је одговорна за набавку, складиштење, персонализацију, контролу квалитета и транспорт идентификационих докумената за потребе надлежних органа у Босни и Херцеговини. Набавка образаца идентификационих докумената, подразумијева да су документи израђени од прописаних материјала и усаглашени са највишим стандардима који се примјењују у Европској унији те да су континуирано доступни, како би процес издавања личних докумената у БиХ текао несметано. Персонализација идентификационих докумената укључује уношење индивидуалних података и карактеристика на сваки лични документ. Одговорност IDDEEA-e огледа се у праћењу и строгој контроли квалитета, обезбјеђујући да сваки документ испуњава стандарде усаглашености и безбједности, као и адекватне капацитете за њихово складиштење. Агенција координише транспорт и расподјелу идентификационих докумената до надлежних органа у различитим регионима Босне и Херцеговине, што подразумијева ефикасну логистику и организацију, како би сваки документ стигао на одредиште сигурно и у законски предвиђеном временском року.

ВОЂЕЊЕ ЕВИДЕНЦИЈА И БАЗА ПОДАТАКА

Вођење евиденција и управљање базама података личних докумената представља неизбјежан корак у модерном пословном окружењу. Агенција је задужена за технички дизајн и формирање евиденција дефинисаних законом кроз интеграцију технологије, прилагођавање потребама корисника и посвећеност безбједности, као и за одржавање и управљање базама података које садрже информације из тих евиденција. Вођење евиденција личних докумената кроз систематизовану базу података олакшава брз приступ и тражење информација, што повећава ефикасност обраде. Унапријеђене базе података смањују потребу за папирним документима, штедећи простор и вријеме који би се иначе употријебили за ручно вођење документације. Осим тога, Агенција се брине и о инфраструктури и сигурности података потребној за несметано функционисање тих база те издаје податке о евиденцијама и из евиденција овлашћеним институцијама и правним лицима.

Обезбјеђивање софтверских рјешења:

Први корак ка ефикасном управљању личним подацима је развој софистицираних софтверских рјешења. Агенција обезбјеђује, развија и одржава софтверска рјешења потребна за вођење евиденција, што укључује интерна рјешења, сарадњу с другим органима и ангажман компанија за развој софтвера. Софтверска рјешења морају бити прилагођена специфичним потребама организације, узимајући у обзир врсте података које се прикупљају и прописе који уређују њихову обраду. Софтвер треба бити прилагодљив како би могао подржати промјене пословних захтјева или законодавства. Интерфејс прилагођен корисницима је један од главних приоритета, јер је корисничко искуство кључно за ефикасност система. Интуитиван интерфејс умногоме олакшава рад с подацима. Безбједност личних података изузетно је важна како би се заштитила приватност појединаца и одржало повјерење корисника. Она подразумијева примјену низа мјера, укључујући енкрипцију података, аутентикацију и ауторизацију, као и редовно ажурирање безбједносних протокола. Континуирано одржавање софтверских рјешења кључно је за дугорочну успјешност, а подразумијева редовно ажурирање, мониторинг пер форманси, као и константно обучавање запослених.



Телекомуникационе мреже:

Телекомуникациони систем IDDEEA-е користи савремену радио-релејну технологију за ефикасну размјену података. Наше ангажовање у развоју и одржавању мреже омогућује нашим клијентима досљедну и сигурну комуникацију у дигиталном добу. Агенција је посвећена развоју, одржавању и унапређењу телекомуникационих мрежа, осигуравајући безбједну и брзу размјену података из централних евиденција дефинисаних законом. Централна тачка нашег дјеловања фокусирана је на постизање високог степена сигурности у сваком аспекту наше телекомуникационе мреже. Наши цоре мрежни системи су савремени, посебно пројектовани и оптимизовани да одговоре на изазове савремених безбједносних стандарда. Овај аспект нашег дјеловања обезбјеђује заштиту и повјерљивост података, што представља кључну компоненту наше визије везане за информационе технологије. У нашем приступном дијелу, успјешно интегришемо велики број локација у нашу мрежу, осигуравајући брзу и ефикасну увезаност. Наша динамична мрежа не само што је разнолика и увезана, већ је и интегрисана са интерним високотехнолошким средствима за управљање и контролу, обезбјеђујући непрекидно побољшавање и прилагођавање потребама наших корисника..

Дефинисање стандарда:

Дефинисање стандарда представља срж наше посвећености квалитету и безбједности у области информационих технологија. Агенција посебан акценат ставља на формулисање и усаглашавање стандарда за опрему коју користе надлежни органи у процесу обраде и размјене података. Наши стандарди за опрему постављају мјерила изузетних перформанси и функционалности, обезбједујући јединствену основу за конзистентност и ефикасност. При томе, фокусирамо се на унапређење производа и система, истовремено остварујући савремене технолошке стандарде и изазове. Осим тога, Агенција активно учествује у дефинисању стандарда за сигурност и заштиту података на свим локацијама које имају приступ централним евиденцијама и у размјени података. Ови стандарди постају основа за изградњу и унапређење сигурносних протокола и механизама за заштиту информација, обезбјеђујући непрекидану заштиту у обради и размјени осјетљивих података. Опредјељени за праћење најновијих технолошких трендова и сигурности, наши стандарди постају основна тачка у усаглашавању информационих система и опреме надлежних органа. Ова посвећеност дефинисању стандарда приликом развоја и усавршавања технолошких рјешења игра кључну улогу у изградњи повјерљивости и интегритета у обради и заштити података у савременом друштву.

Управни поступци:

Агенција проводи управне поступке у складу с важећим законским прописима који се односе на њен дјелокруг рада. Управни поступци у Агенцији представљају корак ка ефикасном и транспарентном обављању задатака. Сваки аспект наших управних поступака пројектован је тако да обезбједи брз, прецизан и једноставан рад, што укључује различите фазе и процесе. Поштујући принципе одговорности и отворености, наша Агенција се труди да управне поступке учини што ефикаснијим и приступачнијим за све стране укључене у процес. Од пријаве и подношења докумената, преко обраде и анализе информација, до издавања одговора и рјешења, сваки корак у управним поступцима има за циљ брзину и тачност. Систематско праћење и ажурирање управних процеса је неизоставан дио наше ангажованости ка корисницима. Омогућавамо јасност и једноставност у сваком кораку, што доприноси повећању повјерења и задовољства странака које се обраћају Агенцији. Уз посвећеност унапређењу управних поступака, Агенција стреми ка константном усавршавању, како би наши поступци увијек били у складу с највишим стандардима ефикасности и транспарентности.

Дигитално потписивање:

IDDEEA, као ауторитет у области идентификационих докумената, игра кључну улогу у развоју и примјени дигиталних потписа у цијелој Босни и Херцеговини. Одговарајући законским и регулативним захтјевима, Агенција је посвећена области електронског потписа, а примјеном стандарда и процедура из Закона о електронском потпису БиХ, обезбјеђује правни основ за сигуран и легитиман електронски потпис. Осим правног аспекта, IDDEEA улаже значајне ресурсе у развој технолошких средстава и поступака који обезбјеђују сигурноно и ефикасно дигитално потписивање. Агенција је посебно усмјерена на стварање услова за квалификоване дигиталне сертификате, стекавши статус сертификационог тијела. Овакви сертификати омогућавају безбједно коришћење електронских сервиса и интегришу се у различите аспекте електронске идентификације. Као резултат овог напорног рада, квалификовани дигитални сертификати омогућавају безбједнију употребу постојећих електронских решења те стварају платформу за развој нових електронских сервиса. Електронска лична карта БиХ, која носи ове квалификоване дигиталне сертификате, постаје сигурна и препозната електронска форма идентитета, омогућујући корисницима употребу дигиталног потписа у различитим областима и електронским трансакцијама.

Међународна сарадњa:

Сарадња IDDEEA БиХ са међународним институцијама представља важан дио наше ангажованости у постизању свјетског стандарда у области идентификације и електронског потписа. Од самог оснивања, наша Агенција активно сарађује са различитим међународним партнерима са циљем усклађивања савремених технологија и стандарда. IDDEEA је постала активан учесник у међународној заједници, са усмјереним напорима ка трансформацији и модернизацији процеса издавања личних докумената у БиХ. Сарадња са међународним институцијама нуди нам приступ најновијим знањима и технологијама, што доприноси нашој стратегији постављања високих стандарда безбједности и квалитета у области идентификационих докумената. У складу са међународним нормама и стандардима, IDDEEA активно учествује у међународним конференцијама, радним групама и пројектима. Ова јединствена обавеза сарадње са међународним организацијама омогућује нам да дијелимо наше искуство и доприносимо глобалним трендовима у области електронске идентификације и потписа. Као резултат ове дугогодишње сарадње, IDDEEA је постала препознатљива и поштована институција на међународном нивоу, са активном улогом у подизању стандарда безбједности и технологије у области идентификације. Са људским и техничким капацитетима који се постижу кроз овакву сарадњу, наша Агенција остаје предана испуњавању највиших стандарда и праћењу свјетских трендова у овој кључној области.

Ми смо Aгенција за:

Агенција води евиденцију