IDDEEA

Историја Агенције

Сазнај више

2001

Усвојен закон о личној карти држављана Босне и Херцеговине. Усвојен Закон о централној евиденцији и размјени података  који регулише успостављање и функционисање Главног центра за обраду података на нивоу БиХ, који води различите евиденције о држављанима БиХ, као и правила о приступу, размјени и заштити тих података.

2002

Одлука о успостављању Дирекције за имплементацију CIPS пројекта је документ који је донијело Вијеће министара БиХ 29. априла 2002. године, а објављен је у Службеном гласнику БиХ број 12/02. Овом одлуком је основана Дирекција као привремена институција са задатком да успостави систем централне евиденције и размјене података о држављанима БиХ, као и да изда личне карте и пасоше са биометријским подацима.Дирекција је основана као привремено тијело и било је планирано да након завршетка имплементације CIPS пројекта престане са радом. Међутим, својим активностима од 2002. године и кроз различите одлуке Вијећа министара, Дирекција CIPS је прерасла своју првобитну намјену, провела је много више пројеката него што је то било првобитно предвиђено и одржавала је велики систем. Дирекција за имплементацију CIPS пројекта (Citizen Identification Protection System) је била привремена институција која је основана 2002. године са задатком да успостави систем централне евиденције и размјене података о држављанима БиХ. Дирекција је трансформирана у Агенцију за идентификационе документе, евиденцију и размјену података (IDDEEA) 2008. године.

2003

Почетак рада надлежних органа на запримању захтјева за издавање ЛК И ВД

Почетак свакодневне диструбуције докумената на локације надлежних органа

(једно возило Fiat Brava)

Набављена три возила SEAT INCA за дистрибуцију докумената

Почетак пројекта централизоване персонализације пасоша

 

2004

Почетак рада у четворобригадном (24/7) систему на персонализацији личних карата и возачких дозвола. У 2004. години урађено 1.540.000 ЛК и 650.000 ВД

Завршен процес централизације персонализовања пасоша. Са свих локација надлежних органа прикупљени су бјанко обрасци пасоша и опрема за персонализацију пасоша и смјештени у Центар за персонализацију.

 

2005

Адаптација простора у Центру за персонализацију за потребе пројекта регистрације возила

2006

Проведене активности на измјенама Изборног закона Босне и Херцеговине и уведен систем пасивне регистрације бирача у Босни и Херцеговини што је био основ за оснивање евиденције Централног бирачког списка. Прелазак на пасивну регистрацију бирача у БиХ за потребе вођења централног бирачког списка који подразумијева употребу података из централне евиденције података о пребивалишту и боравишту држављана БиХ која се води у оквиру CIPS пројеката.

CIPS евиденција представља нову полазну основу за формирање Централног бирачког списка – ЦБС свих држављана БиХ са правом гласа. Из ове евиденције се могу обезбиједити релевантне и ажурне чињенице које представљају основе за утврђивање бирачког права за сваког грађанина Босне и Херцеговине.

Са усвајањем ове основе за формирање централног бирачког списка престала се користити постојећа евиденција ЦБС коју је водила Изборна комсија БиХ.

На основу тога Дирекција за имплементацију CIPS пројекта, а послије тога и Агенција за идентификационa документa, евиденцију и размјену података у складу са законом пружа активну подршку на провођењу избора у Босни и Херцеговини  кроз опће изборе проведене 2006, 2010, 2014, 2018. и 2022. године, као и локалне изборе проведене 2008, 2012, 2016. и 2020. године.

Током 2006. покренуте су и прве активности на изградњи бацкбоне информационог и телекомуникационог система који ће увезивати све локације за издавање личних докумената, локације надлежних органа и полицијских органа као и Високо судско и тужитељско вијеће (ВСТВ). CIPS СДХ мрежа подразумијевала је цјелокупни комуникацијски систем који се састоји од транспортне и приступне мреже, а користи се за повезивање институција у Босни и Херцеговини. Идеја и концепт успоставе мреже у CIPS-у започет је ради омогућавања брзе, поуздане и јефтине конекције за институције Босне и Херцеговине.

 

2007

Организација има кључну улогу у провођењу мјера потребних за визну либерализацију кроз побољшање система за издавање личних докумената. Успоставља се институционални оквир за систем идентификационих докумената у БиХ у складу са Европском регулативом 2252 из децембра 2004. године, а све кроз институционално рјешавање статуса Дирекције за имплементацију CIPS пројекта. У овој години се проводе све припремне активности у циљу утврђивања организације и предлагања законских рјешења у циљу успоставе Агенције.

Проводе се значајне активности на побољшању законске регулативе која се тиче ЈМБ, личних карата држављана БиХ, пребивалишта и боравишта који су основ за издавање путних исправа, однсоно успоставу и ефикасно управљање тзв. Ланца идентитета.

Утврђују се и доносе конкретни планови везани за почетак издавања биометријских путних исправа, однсоно конкретне активности везане за измјене Закона о путним исправама.

У мјесецу новембру званично је представљена нова мрежа (СДХ мрежа). СДХ мрежа је једно од стратешких питања и ресурса који омогућује дјелотворну размјену података, докумената, информација и комуникација између свих полицијаких и сигурносних институција у земљи. Новоуспостављена мрежа великог капацитета, као независна и у власништву институције омогућује брзу и сигурну  комуникацију између крајњих корисника. Овај систем је успостављен у двије фазе у првој су увезани Министарство сигурности БиХ, СИПА, Гранична полиција БиХ, као и ентитетске, кантоналне и полиција Дистриката Брчко. У другој фази мрежа је проширена тако што су у исту укључени судови и тужилаштва. Параленлно с овим активностима вођени су и напори укључивања градских и опћинских изборних комисија у ову мрежу те је у почетној фази то учињено на укупно 52 локације у циљу подршке изборном систему у БиХ.

 

2008

У мјесецу јулу 2008. усвојен је Закон о Агенцији за идентификационa документa, евиденцију и размјену података Босне и Херцеговине, чиме је створен нови институционални оквир и темељи за даљи развој у смислу издавања личних документа, вођења евиденција и размјене података, као и успостављања нових рјешења и услуга у вези с надлежностима Агенције.

Пред Агенцију је стављен значајан задатак кроз Мапу пута према укидању визног режима за Босну и Херцеговину, кроз испуњење задатака везаних за сигурност документа. Агенција је без одлагања подузела активности на увођењу система и издавању путних исправа у складу са ICAO стандардима EC, кроз увођење података о отиску прста и биометријских слика. Агенција је у сарадњи с надлежним органима почела са активностима на осигуравању одговарајуће имплементације административних мјера којима се осигурава интегритет процеса персонализације и дистрибуције. Успостављени су програми и покренути процеси обуке, као и етички кодекси о антикорупцији службеника који раде у систему личних документа. Такођер, подузете су мјере на успостави система и евиденција о изгубљеним и украденим документима. Извршене су додатне активности на подизању сигурности система и физичке заштите локација везаних за процесе издавања докумената.

У току ове године проведене су све значајне активности на изради интерних аката и успостави организационе структуре Агенције. Извршене су припреме за пројектне задатке увођења биометријских путних исправа, прилагођавању и миграцији интерних система, као и набави потребне технологије и образаца за издавање биометријских путних исправа.

 

2009

Миграција система Агенције: Процес миграције евиденција Дирекције за имплементацију ЦИПС пројекта на јединствену платформу започет је још 2008. године као редовна активност Дирекције. Миграције су обухватиле евиденције јединственог матичног броја, пребивалишта и боравишта, личне карте и личне карте за странце.

Успостављају се нове евиденције: Евиденција путних исправа, Евиденција за регистрацију возила  и Евиденција новчаних казни и прекршајних евиденција су успостављене заједничким напорима инжењера Дирекције ЦИПС и МУП-ова, у одређеним сегментима и уз подршку вањских компанија.

Усвајање подзаконских аката: Агенција је иницирала многобројне измјене закона и подзаконских аката који уређују област идентификационих докумената и усвојила многобројне подзаконске акте који се односе на рад Агенције, посебно оне који се тичу сигурносних аспеката и који су неопходни за процес издавања биометријских путних исправа, као и либерализацију визног режима.

Почетак издавања биометријских пасоша: Почетак издавања биометријских пасоша представља још једну активност која је започета у периоду Дирекције за имплементацију ЦИПС пројекта. Издавање биометријских пасоша је активност која је директно везана за либерализацију визног режима. Према првобитном плану који је тадашња Дирекција ЦИПС упутила према Министарству цивилних послова БиХ, план почетка издавања биометријских пасоша је био крај 2010. Након разматрања на 12. сједници Вијећа министара, одржаној 31.5.2007. године донесен је закључак да се све процедуре морају завршити до краја 2009. године. Као што је и планирано, 1. Јула 2009. године, почео је са радом систем биометријских пасоша. У октобру 2009. године започето је издавање биометријских пасоша са електронским меморијским елементом за грађане БиХ, а у децембру 2009. експертска комисија је извршила посјету и констатовала је да систем и начин рада у БиХ задовољава европске стандарде. У овој години успостављен је систем сарадње са Интерполом.

Нови концепт регистрације возила: У току 2009, од мјесеца септембра проведене су и активности на увођењу новог концепта регистрације возила у БиХ. Агенција је у складу са својим надлежностима осигурала и дистрибуирала према надлежним органима нове документе за регистрацију возила у виду потврде о власништву возила, потврде о регистрацији возила и стикер наљепница. Најзначајнији корак у овом поступку је почетак персонализације регистарских таблица са међународном ознаком БиХ које су замијениле првобитно рјешење. С новим концептом добили смо централизован начин персонализације регистарских таблица и централизован начин осигуравања и испоруке потребних докумената за возила.

2010

Безвизни режим: Агенција је била један од кључних актера који су грађанима Босне и Херцеговине обезбиједили безвизни режим за земље Шенгена, омогућавајући грађанима БиХ да од 15.12.2010. године путују без визе са пасошима који се персонализују у оквиру Агенције.

Стратегија развоја: Усвојена је стратегија развоја Агенције до 2015. године, којом је Агенција позиционирана као кључна институцију у области идентификационих докумената и електронске владе.

Биометријски пасош друге генерације: Сви пасоши издати од 1. маја 2010. су пасоши друге генерације са проширеном контролом приступа (Extended Access Control -ЕАC), што Босну и Херцеговину сврстава међу првих неколико земаља у свијету које издају овакав биометријски пасош.

Интерни ПКИ систем: Увођењем интерног ПКИ система, Агенција је омогућила издавање смарт картица корисницима система за приступ апликацијама, кориштење мрежних ресурса, дигитално потписивање и енкрипцију електронске поште и електронских докумената.

Систем личних карата: Имплементиран је систем провјере биометријских података и за личне карте, унапређујући сигурност система издавања личних докумената и интегритет централне евиденције.

2012

Усвојене су измјене и допуне Закона о личној карти држављана Босне и Херцеговине. Сходно одредбама овог закона створени су увјети за припреме и почетак издавања личних карата држављана Босне и Херцеговине које у себи садрже електронски меморијски елемент. Законом је предвиђено да се грађанину може издати лична карта са електронским меморијским елементом који садржи квалификовану потврду коју уписује Агенција за идентификационе документе, евиденцију и размјену података Босне и Херцеговине. Овим су створени услови за упис електронских цертификата у личне карте које издаје Агенција као сертификационо тијело чиме би у потпуности Агенција вршила и једну од темељних надлежности из закона у смислу издавања електронских цертификата и електронских потписа везаних за област идентификационих докумената.

2013

Током 2013. године, Агенција је остварила неколико кључних активности сопственим ресурсима и средствима из буџета и ИПА фондова:

Уведене електронска лична карта и возачка дозвола: Агенција је од мјесеца марта за држављане Босне и Херцеговине започела персонализацију личних карата које садрже електронски меморијски елемент у који се може уписати квалификована потврда која садржи електронски потпис. Увођење електронских личних карата и нових возачких дозвола са побољшаним сигурносним елементима је допринос сигурности укупног система личних докумената и једна од гаранција задржавања безвизног режима за бх. грађане. Међутим, у том тренутку недостатак подзаконских и проведбених аката који су прописани Законом о електронском потпису представљао је препреку за Агенцију како би започела са  издавањем електронског потписа. Ти акти ће бити донесени тек 2017. године. Европска комисија је позитивно оцијенила почетак издавања електронских личних карата у БиХ, признајући напредак у информационом друштву и е-влади.

Уведене пограничне пропуснице: Агенција је била задужена за идејни пројекат израде пограничних пропусница за грађане Републике Хрватске који живе у пограничном подручју. У сарадњи са Републиком Хрватском, успостављен је споразум о пограничном промету и уговор о граничним прелазима. Агенција је створила техничке услове за издавање пограничних пропусница, обучила службенике и осигурала опрему Граничној полицији БиХ. Агенција је задужена за технички дио, односно перосонализацију пограничних пропусница и вођење централних евиденција.

2014 - 2015

 

Почетак издавања нове генерације биометријских пасоша са поликарбонатном страницом за податке. Тахографске картице – Паметни тахограф је друга генерација дигиталног тахографа (GEN2) која је уведена Уредбом (EU) 165/2014. Еуропског парламента и Вијећа Еуропске уније о тахографима у цестовном промету.

Биометријска путна исправа треће генерације (SAC) – пасоши најновије генерације који се персонализују најсавременијом тенологијом према препоруци Међународне организације за цивилни авионски саобраћај. (ICAO)

Почетак издавања нове генерације биометријских пасоша са поликарбонатном страницом за податке

Набавка и испорука:

  • путних листова за држављање БиХ Министарству цивилних послова,
  • путних листова за странце Министарству безбједности

 

2017 - 2018

У току ове године донесени су оквирни акти из Закона о електронском потпису и то: Правилник о евиденцији овјерилаца (“Службени гласник БиХ” број 14/17), Правилник о мјерама и поступцима употребе и заштите електронског потписа, средстава за формирање електронског потписа и система цертифицирања (“Службени гласник БиХ” број 14/17) и Правилник о ближим условима за издавање квалификованих потврда (“Службени гласник БиХ” број 14/17).

На основу ових проведбених аката створили су се неопходни услови за почетак активности везаних за упис Агенције у евиденцију овјерилаца, односно припреми процеса, средстава и људских капацитета неопходних за цертифицирање и издавање електронског потписа.

Подузете су активности на увођењу електронског потписа. Уз подршку Делегације Европске уније осигурана су средства и подршка за провођење пројекта припреме Агенције за цертификацију и упис у евиденцију овјеритеља.

2020

Агенција је током 2020.године покренула низ активности везаних за упис у регистар овјериоца у Босни и Херцеговини. Према важећим прописима у Босни и Херцеговини, упис у регистар овјерилаца врши Министарство промета и комуникација Босне и Херцеговине, а на основу претходно завршеног процеса цертификације ЦА тијела од стране надлежне цертификационе куће у EU. Делегација Европске уније у Босни и Херцеговини је посредством IPA пројеката обезбиједила одређену опрему и додатна средства за сам процес цертификације.

2021

Процеси усклађени са међународним стандардима: Персонализација, техничка обрада, складиштење и транспорт идентификационих докумената, регистарских таблица и докумената за регистрацију возила; администрација евиденција, јачање капацитета мреже за пренос података и софтверска подршка органима, процеси су који континуирано прате ICAO 9303 стандард и друге релевантне ЕУ стандарде како би сви захтјеви који се односе на ниво сигурности и заштитне мјере идентификационих докумената били потпуно задовољени, а сви радни процеси усклађени са европским и међународним регулативама и препорукама. У току 2021. године обављена је поновна сертификација Агенције и екстерни надзор за провођење стандарда ИСО 27001 и ИСО 9001,

 

Поднесен захтјев за упис Агенције у Евиденцију овјерилаца: По успостављању формално правних претпоставки, Агенција је започела активности на испуњавању свих потребних услова како би се уписала у Евиденцију овјерилаца, чиме би било омогућено издавање квалификованих потврда на личној карти држављанаа БиХ. Уз финансијску подршку Делегације Еу у БиХ, Агенција је кроз два пројекта успјела набавити неопходна хардверска и софтверска рјешења за примјену електронског потписа. Осим тога, извршена је комплетна припрема свих процеса и сервиса у Агенцији који осигуравају поуздано и законито издавање квалификованих потврда. У складу са Регулативом ЕУ 910/2015 и екстерном надзору проведеном 30. Септембра 2021. потврђено је да сва опрема, сервиси и процеси намијењени за издавање квалификованих потврда у потпуности испуњавају стандарде и мјере прописане наведеном Регулативом. Будући да је испунила све тражене услове, Агенција је покренула поступак и поднијела захтјев за упис у Евиденцију овјерилаца као и сву неопходну документацију. У овој години је, према Савјету министара БиХ, упућена Одлука о висини накнаде за упис сигурне квалификоване потврде (сертификата) за дигитални потпис у електронски меморијски елемент личне карте. Савјет министара БиХ још није усвојио наведену одлуку, те због тога Агенција још није почела са издавањем квалификованих потврда за дигитални потпис.


Унапређујемо изборни процес: Агенција кроз припрему и почетак Пилот пројекта учествује у иницијативи везаној за увођење нових технологија у изборни процес. На захтјев и иницијативу ЦиК БиХ сва стручна и технолошка знања и ресурси Агенције биће на располагању у циљу побољшања интегритета кроз употребу података који се односе на електронску и биометријску идентификацију, а све у складу са захтјевима надлежних институција и законима који се односе на заштиту личних података.

 

Доприносимо испуњењу СДГ циљева: Константним унапређењем и праћењем међународних стандарда те систематским и одговорним управљањем идентификацијским документима и регистрима, Агенција доприноси изградњи снажних институција, подржавајући правду и владавину права (СДГ 16), а кроз дигитализацију услуга потичу се партнерства за постизање циљева одрживог развоја (СДГ 17). Агенција тиме осигурава кључне предуслове за остваривање ширег спектра УН-ових Циљева одрживог развоја, доприноси модернизацији друштва и подржава транзицију према дигиталном друштву, што засигурно има позитиван утицај на потпуно остваривање циљева одрживог развоја у Босни и Херцеговини. ИДДЕЕА је својим ресурсима и реализацијом постављених циљева дала допринос у имплементацији стратешког и општег циља развоја који су дефинисани Стратешким оквиром Босне и Херцеговине.

2022

 

Агенција постала сертификационо тијело: Од 15. априла 2022. Агенција је уписана у евиденцију овјерилаца и постала је овлашћено тијело које може да издаје квалификоване потврде у личној карти држављана Босне и Херцеговине (електронски потпис) које ће бити пуноправно признате у правном промету у Босни и Херцеговини и ван граница Босне и Херцеговине. Сертификати који ће се уписивати у личну карту биће валидни приликом кориштења електронских услуга и услуга дигиталног потписа које могу понудити сви правни субјекти у Босни и Херцеговини чиме се на најбољи начин промовише дигитално друштво. Добробити за државу, друштво и грађане су вишеструке, од којих су свакако најбитније доступност услуга грађанима у било које вријеме и са било ког мјеста, уз кориштење личне карте и рачунара, већа транспарентност институција које пружају услуге те брже пословање.

Унапређење техничких услова за вођење евиденција: У протеклој години, Агенција је успјешно модернизовала своје технолошке ресурсе кроз имплементацију нових технолошких платформи, користећи властите ресурсе. Осим што је побољшала поједине апликације надоградњом на напреднију технологију, Агенција је развила и потпуно нове апликације како би подржала одређене сложеније пословне процесе. Додатни напори су уложени у проширење функционалности већ постојећих апликација интеграцијом нових модула, чиме је омогућена ефикаснија размјена података између корисника. Све ове активности су усмјерене ка модернизацији технолошке инфраструктуре Агенције и унапређењу корисничког искуства пружајући им бржи, ефикаснији и интуитивнији приступ размјени и управљању подацима. Агенција наставља да тежи константном унапређење квалитета услуга које пружа својим корисницима, те на оптимизацији интерних операција ради повећања ефикасности и продуктивности.

 

Несметан процес издавања докумената: У 2022. години, процеси персонализације, техничке обраде, складиштења и транспорта идентификационих докумената, регистарских таблица, тахографских картица и пограничних пропусница и докумената за регистрацију возила одвијали су се несметано, иако се Агенција суочавала с отежавајућим околностима због кашњења у одобравању буџета за текућу годину. Упркос томе, Агенција је успјела потписати неопходне уговоре с добављачима и осигурати ефикасност и поузданост процеса издавања докумената.

Имплементирање IPA II пројекта: Кроз пројект IPA II (IPA 2017 и IPA2019), Агенцији је испоручена опрема у вриједности од око 4 милиона КМ, што је значајно модернизовало рад информационог система Агенције. Прије свега, омогућен је бржи и ефикаснији рад свих информационих система унутар Агенције, што је резултирало побољшаном продуктивношћу и бољим одзивом према корисницима. Осим тога, модернизација информационог система је донијела и побољшања у смислу сигурности података, чиме се осигурава заштита осјетљивих информација и усклађеност са најновијим стандардима у области информационе сигурности. Ефикаснији информациони систем омогућава лакшу интеграцију са другим релевантним институцијама или партнерима, што побољшава размјену информација, те пружа Агенцији алате потребне за брже доношење одлука, боље планирање ресурса и побољшану комуникацију унутар организације. Све ово заједно доприноси повећању ефикасности и продуктивности Агенције, што је кључно за њен успјех у обављању својих функција и задовољавању потреба корисника.

 

Извршен екстерни надзор над стандардима ISO 27001 и ISO 9001: Агенција је била подвргнута процесу екстерног надзора за стандарде ISO 27001 и ISO 9001, при чему је утврђено да се наведени стандарди у потпуности примјењују, те су дате препоруке за даљу оптимизацију кориштења ресурса како би се додатно унаприједио квалитет радних процеса у Агенцији. Дугогодишња пракса поновне сертификације по стандардима ISO 27001 и ISO 9001 додатно истиче посвећеност Агенције ка одржавању високих стандарда у свом пословању те сталном побољшању чиме се осигурава интегритет, поузданост и сигурност свих радних процеса у Агенцији, што је од кључне важности у контексту управљања осјетљивим информацијама и пружања висококвалитетних услуга.

2023

Обезбјеђене нове електронске услуге за грађане БиХ: Током ове године Агенција је обезбиједила нове електронске услуге за грађане Босне и Херцеговине као што су портал отворених података, јавно објављене електронске услуге на интернет страницама Агенције те је започета имплементација пројекта електронски идентитет којим ће се омогућити грађанима БиХ приступ различитим услугама Агенције и других институција. Једна од најважнијих електронских услуга  у склопу овог пројекта је удаљено електронско потписивање докумената.

 

Успјешна имплементација IPA 2017 пројекта: Завршена је имплементација IPA пројекта “Јачање капацитета и информационог система ИДДЕЕА“. Кроз овај пројекат Агенција је имплементирала правила, механизме и интернет алате за нормирање објављивања информација од јавног значаја, попут података о одређених врста статистичких података, што ће учинити активности Агенције транспарентнијим и ефикаснијим, чиме ће се ојачати борба против корупције и омогућити напредак у економском развоју и инвестицијама. Активности на побољшању услуга надлежним органима помоћу ресурса и софтверских пакета испоручених кроз овај пројекат се врше континуирано. Покренуте су и активности на развијању нових апликативних модула за размјену података између Централне изборне комисије и ИДДЕЕА у БиХ, чиме ће се побољшати ефикасност размјене података између ове двије институције, посебно у генерисању централног бирачког списка у БиХ.

Стабилност телекомуникационе мреже ИДДЕЕА: Одржавање стабилности мреже и активно праћење стања, упркос изазовима са недостатком ИТ стручњака одвијало се несметано. Доступност мреже је током цијеле године била изванредна, а мониторинг и активно праћење стања на мрежи вршени су по принципу 24/7. У циљу лакшег управљања евиденцијама и њиховим администрирањем вршен је развој нових и дораде и ажурирања постојећих апликација сопственим ресурсима.

Персонализација докумената: Процес персонализације и транспорта личних карата, возачких дозвола, путних исправа, регистарских таблица, тахографских картица и пограничних пропусница током 2023. године одвијао се беспријекорно у континуитету. Закључени су неопходни споразуми о куповини образаца личних карата и возачких дозвола на период од 4 године те покренути поступци за јавне набавке регистарских таблица осигуравајући несметан рад у будућности.

Транспарентност у раду: Током 2023. године Агенција је у складу са новоусвојеним Законом о слободи приступа информацијама на нивоу институција БиХ   („Службени гласник БиХ“, бр. 61/23), а који се односи на област проактивне транспарентности, на својој интернет страници редовно објављивала и ажурирала информације из свог дјелокруга рада. На тај начин је грађанима БиХ омогућен једноставан приступ релевантним информацијама о активностима Агенције, што доприноси транспарентнијем и одговорнијем раду институције. Овакав приступ проактивној транспарентности представља корак напријед ка изградњи повјерења грађана у институције и јачању демократских вриједности у друштву.

Дигитализација: Агенција припрема нове стратешке циљеве, ради на успостави нових електронских сервиса и платформи везаних за дигитални идентитет и дигитални потпис. Активно судјелујемо у дигиталној трансформацији, и у успостављању електронске управе. Наш основни циљ је успостављање дигиталног идентитета грађана Босне и Херцеговине који ће омогућити кориштење јавних услуга и услуга од повјерења у сервисима који су орјентисани на принципу G2C. Такође, желимо да наши комуникациони ресурси и квалификоване потврде као и дигитални идентитет омогућe лакше функционисање било којег органа, институције или привредног друштва које пружа кориснички орјентисане електронске услуге.

2024

Увођење е-Идентитета: Агенција за идентификациона документа, евиденцију и размјену података БиХ (ИДДЕЕА) је имплементацијом услуге е-Идентитета грађанима омогућила широк спектар услуга које могу обављати електронски, односно без физичког присуства. Поред увида у своје личне евиденције, грађанима је сада омогућено и активирање електронског потписа. Осим тога, уз све предности за грађане, многе институције као и компаније могу услугу електронског потписивања искористити за модернизацију свог пословања и комуникацију са корисницима. Агенција за идентификациона документа, евиденцију и размјену података Босне и Херцеговине константно има кључну улогу као носилац дигиталне трансформације у земљи, постављајући темеље за ефикасније, транспарентније и модерније административне процесе, те пружајући основу за даљи напредак и развој у дигиталном добу, истовремено промовишући важност дигитализације за будући развој друштва.

Имплементација Твининг пројектаУнапређење пружања услуга грађанима Босне и Херцеговине кроз јачање капацитета Агенције за идентификационе документе, евиденцију и размјену података Босне и Херцеговине (ИДДЕЕА БиХ) је Твининг пројекат између Италије, Финске и Босне и Херцеговине, који финансира Европска унија у оквиру програма претприступне помоћи ЕУ. Специфични фокус пројекта је на техничком унапређењу Агенције за идентификациона документа, евиденцију и размјену података Босне и Херцеговине (ИДДЕЕА БиХ), а модернизацијом и јачањем техничких способности ИДДЕЕА-е, тежи се ка унапређењу употребе е-услуга, побољшању сигурности и квалитета информационих система, развоју концепта отворених података, усклађивању с правном стечевином ЕУ и  јачању људских ресурса.

Осим тога, Агенција ради и на имплементацији дигиталног новчаника у складу с европским регулативама попут еIDAS 2.0. Очекује се да ће дигитални новчаник бити представљен до краја године.