IDDEEA

NADLEŽNOSTI AGENCIJE

Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine ima širok raspon odgovornosti i zadataka koji su od suštinskog značaja za razvoj i upravljanje identifikacijskim ispravama i odgovarajućim evidencijama u zemlji.

Osnovne aktivnosti Agencije uključuju:

Izradu strategije i politike

Agencija je nositelj inicijativa za predlaganje, izradu i provođenje strategije i politike razvoja identifikacijskih isprava, koja je u potpunosti usmjerena na zadovoljavanje međunarodnih standarda. Naši napori usmjereni su na postizanje i održavanje visokog stupnja usuglašenosti s međunarodnim standardima, uključujući, ali ne ograničavajući se na ICAO 9303 (standardi za strojno čitanje isprava), ISO 9001 (sustav upravljanja kvalitetom) i ISO 27001 (sustav upravljanja sigurnosti informacija). Kao nositelji ovih standarda, mi posvećujemo posebnu pozornost i primjenjujemo ih u svakodnevnom radu, istovremeno osiguravajući apsolutni kvalitet, vjerodostojnost i priznatost identifikacijskih isprava građana Bosne i Hercegovine. Naša posvećenost je na podizanju standarda i podršci unapređenju kvaliteta i sigurnost u oblasti identifikacijskih isprava, što čini osnovu naše misije za postizanje izvrsnosti u ovom ključnom sektoru.

Nabava i personaliziranje isprava

Agencija je odgovorna za nabavu, pohranjivanje, personaliziranje, kontrolu kvaliteta i promet identifikacijskih isprava za potrebe nadležnih organa u Bosni i Hercegovini. Nabava obrazaca identifikacijskih isprava, podrazumijeva da su isprave izrađene od propisanih materijala i usaglašeni sa najvišim standardima koji se primjenjuju u Europskoj uniji te da su kontinuirano dostupni, kako bi proces izdavanja osobnih isprava u BiH tekao neometano. Personaliziranje identifikacijskih isprava uključuje unošenje individualnih podataka i karakteristika na svaku osobnu ispravu. Odgovornost IDDEEA-e ogleda se u praćenju i strogoj kontroli kvaliteta, osiguravajući da svakia isprava ispunjava standarde usuglašenosti i sigurnosti, kao i primjerene kapacitete za njihovo pohranjivanje. Agencija koordinira promet i raspodjelu identifikacijskih isprava do nadležnih organa u različitim regijama Bosne i Hercegovine, što podrazumijeva učinkovitu logistiku i organizaciju, kako bi svaka isprava stigla na odredište sigurno i u zakonski predviđenom vremenskom roku.

VOĐENJE EVIDENCIJA I BAZA PODATAKA

Vođenje evidencija i upravljanje bazama podataka osobnih isprava predstavlja nužan korak u modernom poslovnom okruženju. Agencija je zadužena za tehnički dizajn i formiranje evidencija definiranih zakonom kroz integraciju tehnologije, prilagođavanje potrebama korisnika i posvećenost sigurnosti, kao i za održavanje i upravljanje bazama podataka koje sadrže informacije iz tih evidencija. Vođenje evidencija osobnih isprava kroz sustavnu bazu podataka olakšava brz pristup i traženje informacija, što povećava učinkovitost obrade. Unaprijeđene baze podataka smanjuju potrebu za papirnatim dokumentima, štedeći prostor i vrijeme koji bi se inače upotrijebili za ručno vođenje dokumentacije. Osim toga, Agencija se brine i o infrastrukturi i sigurnosti podataka potrebnoj za neometano funkcioniranje tih baza te izdaje podatke o evidencijama i iz evidencija ovlaštenim institucijama i pravnim osobama.

Osiguravanje softverskih rješenja:

Prvi korak ka učinkovitom upravljanju osobnim podacima je razvoj sofisticiranih softverskih rješenja. Agencija osigurava, razvija i održava softverska rješenja potrebna za vođenje evidencija, što uključuje interna rješenja, suradnju s drugim organima i angažiranje tvrtki za razvoj softvera. Softverska rješenja moraju biti prilagođena specifičnim potrebama organizacije, uzimajući u obzir vrste podataka koje se prikupljaju i propise koji uređuju njihovu obradu. Softver treba biti prilagodljiv kako bi mogao podržati promjene poslovnih zahtjeva ili zakonodavstva. Sučelje prilagođeno korisnicima je jedan od glavnih prioriteta, jer je korisničko iskustvo bitno za učinkovitost sustava. Intuitivano sučelje umnogome olakšava rad s podacima. Sigurnost osobnih podataka izuzetno je važna kako bi se zaštitila privatnost pojedinaca i održalo povjerenje korisnika. Ona podrazumijeva primjenu niza mjera, uključujući enkripciju podataka, autentikaciju i autorizaciju, kao i redovito ažuriranje sigurnosnih protokola. Kontinuirano održavanje softverskih rješenja važno je za dugoročni uspjeh, a podrazumijeva redovito ažuriranje, monitoring per formansi, kao i kontinuirano osposobljavanje zaposlenih.

Telekomunikacijske mreže:

Telekomunikacijski sustav IDDEEA-e koristi savremenu radio-relejnu tehnologiju za učinkovitu razmjenu podataka. Naša uključenost u razvoju i održavanju mreže omogućuje našim klijentima dosljednu i sigurnu komunikaciju u digitalno doba. Agencija je predana razvoju, održavanju i unaprjeđenju telekomunikacijskih mreža, osiguravajući brzu i sigurnu razmjenu podataka iz centralnih evidencija definiranih zakonom. Središnja točka našeg djelovanja fokusirana je na postizanje visokog stupnja sigurnosti u svakom aspektu naše telekomunikacijske mreže. Naši osnovni mrežni susutavisu suvremeni, posebno projektirani i optimizirani da odgovore na izazove svremenih sigurnosnih standarda. Ovaj aspekt našeg djelovanja osigurava zaštitu i povjerljivost podataka, što predstavlja ključnu komponentu naše vizije vezane za informaciijske tehnologije. U našem pristupnom dijelu, uspješno integriramoveliki broj lokacija u našu mrežu, osiguravajući brzu i učinkovitu povezanost. Naša dinamična mreža ne samo što je raznovrsna i povezana, već je i integrirana sa internim visokotehnološkim sredstvima za upravljanje i kontrolu, osiguravajući kontinuirano poboljšanje i prilagodbu potrebama naših korisnika.

Definiranje standarda:

Definiranje standarda predstavlja srž naše posvećenosti kvalitetu i sigurnosti u oblasti informacijskih tehnologija. Agencija poseban naglasak stavlja na formuliranje i usaglašavanje standarda za opremu koju koriste nadležni organi u procesu obrade i razmjene podataka. Naši standardi za opremu postavljaju mjerila izuzetnih izvedbi i učinkovitosti, osiguravajući jedinstven temelj za trajnost i učinkovitost. Također, fokusirani smo na unaprjeđenje proizvoda i sustava, istovremeno ostvarujući suvremene tehnološke standarde i izazove. Osim toga, Agencija aktivno učestvuje u definiranju standarda za sigurnost i zaštitu podataka na svim lokacijama koje imaju pristup središnjim evidencijama i u razmjeni podataka. Ovi standardi postaju temelj za izgradnju i unaprjeđenje sigurnosnih protokola i mehanizama za zaštitu informacija, osiguravajući neprestalnu  zaštitu u obradi i razmjeni osjetljivih podataka. Usredotočeni na praćenje najnovijih tehnoloških trendova i sigurnosti, naši standardi postaju polazna točka u usklađivanju informacijskih sustava i opreme nadležnih organa. Ova posvećenost standarda prilikom razvoja i usavršavanja tehnoloških rješenja igra ključnu ulogu u izgradnji povjerljivosti i integriteta u obradi i zaštiti podataka u suvremenom društvu.

Upravni postupci:

Agencija provodi upravne postupke u skladu s važećim zakonskim propisima koji se odnose na njen djelokrug rada. Upravni postupci u Agenciji predstavljaju korak ka učinkovitost i transparentnom obavljanju zadataka. Svaki aspekt naših upravnih postupaka projektiran je tako da osigurai brz, precizan i jednostavan rad, što uključuje različite faze i procese. Poštujući principe odgovornosti i otvorenosti, naša Agencija se trudi da upravne postupke učini što učinkovitijim i pristupačnijim za sve strane uključene u proces. Od prijave i podnošenja dokumenata, preko obrade i analize informacija, do izdavanja odgovora i rješenja, svaki korak u upravnim postupcima ima za cilj brzinu i točnost. Sustavnoo praćenje i ažuriranje upravnih procesa je neizostavan dio naše angažiranosti ka korisnicima. Omogućavamo jasnost i jednostavnost u svakom koraku, što doprinosi povećanju povjerenja i zadovoljstva stranaka koje se obraćaju Agenciji. Uz predanost unaprjeđenju upravnih postupaka, Agencija stremi ka kontinuiranom usavršavanju, kako bi naši postupci uvijek bili u skladu s najvišim standardima učinkovitosti i transparentnosti.

Digitalno potpisivanje:

IDDEEA, kao autoritet u oblasti identifikacijskih isprava, igra glavnu ulogu u razvoju i primjeni digitalnih potpisa u cijeloj Bosni i Hercegovini. Odgovarajući zakonskim i regulativnim zahtjevima, Agencija je predana oblasti elektroničkog potpisa, a primjenom standarda i procedura iz Zakona o elektroničkom potpisu BiH, osigurava pravni temelj za siguran i legitiman elektronički potpis. Osim pravnog aspekta, IDDEEA ulaže značajne resurse u razvoj tehnoloških sredstava i postupaka koji osiguravaju učinkovito i sigurno digitalno potpisivanje. Agencija je posebno usmjerena na stvaranje uvjeta za kvalifikovane digitalne certifikate, stekavši status certifikacijskog tijela. Ovakvi certifikati omogućavaju sigurno korištenje elektroničkih servisa i integriraju se u različite aspekte elektroničke identifikacije. Kao rezultat ovog napornog rada, kvalificirani digitalni sertifikati omogućavaju sigurniju uporabu postojećih elektrončkih rešenja te stvaraju platformu za razvoj novih elektroničkih servisa. Elektronička osobna iskaznica, koja nosi ove kvalificirane digitalne certifikate, postaje sigurna i prepoznata elektronička forma identiteta, osiguravajući korisnicima uporabu digitalnog potpisa u različitim oblastima i elektroničkim transakcijama.

Međunarodna suradnja

Suradnja IDDEEA BiH sa međunarodnim institucijama predstavlja važan dio naše angažiranosti u postizanju svjetskog standarda u oblasti identifikacije i elektroničkog potpisa. Od samog osnivanja, naša Agencija aktivno sarađuje sa različitim međunarodnim partnerima sa ciljem usklađivanja suvremenih tehnologija i standarda. IDDEEA je postala aktivan učesnik u međunarodnoj zajednici, sa usmjerenim naporima ka transformiranju i modernizaciji procesa izdavanja osobnih isprava u BiH. Suradnja sa međunarodnim institucijama nudi nam pristup najnovijim znanjima i tehnologijama, što doprinosi našoj strategiji postavljanja visokih standarda sigurnostii i kvaliteta u oblasti identifikacijskih isprava. U skladu sa međunarodnim normama i standardima, IDDEEA aktivno učestvuje u međunarodnim konferencijama, radnim grupama i projektima. Ova jedinstvena obaveza saradnje sa međunarodnim organizacijama omogućuje nam da dijelimo naše iskustvo i doprinosimo globalnim trendovima u oblasti elektronske identifikacije i potpisa. Kao rezultat ove dugogodišnje saradnje, IDDEEA je postala prepoznatljiva i poštovana institucija na međunarodnom nivou, sa aktivnom ulogom u podizanju standarda bezbjednosti i tehnologije u oblasti identifikacije. Sa ljudskim i tehničkim kapacitetima koji se postižu kroz ovakvu saradnju, naša Agencija ostaje predana ispunjavanju najviših standarda i praćenju svjetskih trendova u ovoj ključnoj oblasti.

Mi smo Аgencija za:

Agencija vodi evidenciju