Dobrodošli na web stranicu EU Twinning projekta
"Poboljšanje pružanja usluga građanima Bosne i Hercegovine putem jačanja kapaciteta Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA)"
Twinning projekt uopćeno
DIJELJENJE STRUČNOSTI I INFORMACIJA
Twinning projekti su inicijative Europske unije koje pomažu zemljama koje pristupaju, kandidatima ili susjednim zemljama da steknu potrebne vještine i iskustvo za usvajanje, implementiranje i provođenje zakonodavstva EU i međunarodnih standarda.
Po potrebi, projekti okupljaju stručnjake iz javnog sektora iz država članica EU i partnerskih zemalja, s ciljem unaprjeđenja aktivnosti suradnje. Twinning projekti su zajednički ugovori dodijeljeni nakon poziva za prijedloge i dijele se između dvije partnerske administracije.
“Unapređenje pružanja usluga građanima Bosne i Hercegovine kroz jačanje kapaciteta Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA)” je Twinning projekt između Italije, Finske i Bosne i Hercegovine, koji financira Europska unija u okviru programa pre-pristupne pomoći EU.
U ovom Twinning projektu Agencija za identifikacijske isprave, registre i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) surađuje sa Konzorcijem za informacijski sustav (CSI Piemonte, Italija) kao glavnim tijelom države članice odgovorno za provođenje projekta zajedno sa HAUS finskim institutom za javni menadžment kao junior državom članicom, talijanskom agencijom za zaštitu podataka (GPDP) i Eutaliom (tehnički sekretar, Italija) kao kao tehničkim partnerom.
CILJEVI PROJEKTA
Glavni cilj Twinning Projekta je unaprjeđenje trenutačne reforme javne uprave u Bosni i Hercegovini kroz razvoj učinkovitije, odgovorne i stručne javne uprave. Ovo se usklađuje s standardima Europske unije i međunarodnim normama, s ciljem poboljšanja opće strukture upravljanja i pružanja usluga građanima.
Specifični fokus je na tehničkom unaprjeđenju Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA). Moderniziranjem i jačanjem tehničkih sposobnosti IDDEEA, projekat teži ostvarivanju sljedećih ciljeva:
- Unaprjeđena Uporaba eUsluga: Projekt ima za cilj promovirati primjenu mjera koje poboljšavaju pristupačnost, učnkovitost i uporabu elektroničkih usluga IDDEEA. To uključuje razvoj i implementiranje eUsluga, podržanih aktivnostima kao što su studijske posjete i stažiranja radi olakšavanja razmjene znanja i primjene najboljih praksi.
- Poboljšana Sigurnost i Kvaliteta Informacijskih Sustava: Projekt se trudi sastaviti izmijenjene i nove upute za informacijski sustav IDDEEA. Ove upute su osmišljene kako bi poboljšale sigurnost, kvalitet i dostupnost elektroničkih usluga. Uvođenje obuka i studijskih posjeta inkorporirano je kako bi se osigurala učinkovita implementacija.
- Razvoj Koncepta Otvorenih Podataka: Projekt se fokusira na razvoj i usavršavanje procesa i postupaka vezanih za koncept otvorenih podataka. Ovo uključuje aktivnosti usmjerene na povećanje eUčešća građana i poslovnog sektora. Obuke i studijske posjete su integralni dijelovi ove inicijative.
- Usklađivanje s Pravnom Stečevinom EU: Prijedlozi će biti sastavljeni kako bi se uskladili unutarnji akti IDDEEA u ključnim područjima poput eUčešća, eUsluga, zaštite podataka, unutarnjeg revizijskog nadzora i digitalnog potpisa sa pravnom stečevinom Europske unije. Planirane su radionice kako bi se olakšala diskusija i dijeljenje znanja u vezi s tim.
- Izgradnja Kapaciteta Ljudskih Resursa: IDDEEA odjel za ljudske resurse će imati koristi od izgradnje kapaciteta kako bi implementirao nove tehnike koje podržavaju profesionalni razvoj svog osoblja. To uključuje različite podaktivnosti, uključujući studijsku posjetu, kako bi odjelu pružili potrebne vještine i znanje za učinkovit razvoj osoblja.
Postizanjem ovih općih ciljeva, Projekat Twinning značajno doprinosi općem cilju unaprjeđenja reforme javne uprave i poboljšanja pružanja usluga građanima Bosne i Hercegovine.
IMPLEMENTACIJA PROJEKTA
Twinning projekat će se implementirati kroz 5 rezultata:
REZULTAT 1: Korištenje mjera koje promoviraju dostupnost, funkcionalnost i uporabu IDDEEA e-usluga
Aktivnost 1.1. Izrada analize rizika za trenutačni razvoj e-usluga u IDDEEA-i. Predložiti nove kriterije koji će se implementirati u sustav analize rizika.
Aktivnost 1.2. Priprema strategije kampanje podizanja svijesti za promoviranje dostupnosti e-usluga.
Aktivnost 1.3. Izrada potrebnog zakonodavstva za učinkovitost pružanja e-usluga.
Aktivnost 1.4. Predvidjeti i organizirati studijsku posjetu 8 zaposlenika IDDEEA-e u trajanju od 5 radnih dana u zemlju članicu da bi iskusili praktičnu uporabu e-usluga.
Aktivnost 1.5. Izvršiti procjenu potreba za obukom i pripremiti program obuke na osnovu metodologije Obuke trenera. Održati obuke za 15 učesnika.
Aktivnost 1.6. Realizirati stručnu praksu u zemlji članici za 4 polaznika obuke za e-usluge kako bi radili zajedno sa stručnjacima u drugoj zemlji članici EU u trajanju od 10 radnih dana.
Aktivnost 1.7. Proizvesti smjernice za pružanje e-usluga (na temelju iskustava tijekom održanih obuka).
REZULTAT 2: Izrađena izmijenjena i nova uputstva informacijskog sustava IDDEEA-e za unaprjeđenje sigurnosti, kvalitete i dostupnosti e-usluga
Aktivnost 2.1. Uspostaviti procjenu trenutačne situacije za unaprjeđenje sigurnosti, kvalitete i dostupnosti e-usluga i identificirati nove i/ili izmijenjene mjere koje treba implementirati.
Aktivnost 2.2. Uspostaviti metode evaluacije za mjerenje učinkovitosti postupaka sprovedbe.
Aktivnost 2.3. Izrada potrebnog internog zakonodavstva IDDEEA-e za unaprjeđenje sigurnosti, kvalitete i dostupnosti e-usluga.
Aktivnost 2.4. Predvidjeti i organizirati studijsku posjetu 10 zaposlenika IDDEEA-e u trajanju od 5 radnih dana u zemlju članicu partnera Twinning projekta u kojoj će se unaprjeđivati sigurnost, kvaliteta i dostupnost e-usluga koje trenutačno koristi IDDEEA
Aktivnost 2.5. Razviti obuku i obučiti dvadeset (20) zaposlenika IDDEEA-e na temelju pristupa Obuke trenera.
Aktivnost 2.6. Pripremiti smjernice (za praktičnu uporabu) za unaprjeđenje sigurnosti, kvalitete i dostupnosti e-usluga.
REZULTAT 3: Koncept otvorenih podataka – razvijeni i unaprijeđeni procesi i procedure u njihovom nastojanju da povećaju eUčešće građana i poslovnog sektora.
Aktivnost 3.1. Izrada analize jaza i potreba trenutačnog stanja evidencija za koje je IDDEEA odgovorna radi objavljivanja otvorenih podataka.
Aktivnost 3.2. Priprema preporuka u vezi transparentnosti i demokratske kontrole.
Aktivnost 3.3. Priprema preporuka za radne procedure u vezi Etike podataka i korištenja osobnih podataka.
Aktivnost 3.4. Izrada smjernica za Etiku podataka i korištenje osobnih podataka.
Aktivnost 3.5. Priprema preporuka za razumijevanje i prihvatanje korisnika u korištenju otvorenih podataka u sinergiji sa eUslugama.
Aktivnost 3.6. Sprovođenje obuke za 8 zaposlenika IDDEEA-e u radnim procedurama Etike podataka i korištenja osobnih podataka. Priprema procjene potreba za obukom i programa obuke na osnovu ToT metodologije.
Aktivnost 3.7. Predvidjeti i organizirati studijsku posjetu u zemlju članicu za 8 zaposlenika IDDEEA-e u trajanju od 4 radna dana radi stjecanja iskustva u radu pozivnih centara, servisnih centara i centara za podatke.
REZULTAT 4: Izrađene su preporuke za usklađivanje internih akata IDDEEA-e u područjima eUčešća, eUsluga, zaštite podataka, internih revizija i digitalnog potpisa sa pravnom stečevinom EU.
Aktivnost 4.1. Izvršiti analizu jaza i potreba (GAP analiza) trenutačnog zakonodavstva IDDEEA-e u Bosni i Hercegovini radi utvrđivanja odstupanja između zakonodavstva IDDEEA-e (eUčešće, eUsluge, zaštita podataka, interne revizije i digitalni potpis) i Direktiva i Odredbi koje treba uskladiti, u skladu sa Sporazumom o asocijaciji.
Aktivnost 4.2. Izrada akcionog plana/mape za zakonodavne i proceduralne promjene koje treba implementirati u skladu sa GAP-om.
Aktivnost 4.3. Predvidjeti i organizirati niz radionica sa maksimalno 30 specijalista IDDEEA-e u uspostavljenim područjima u skladu sa GAP-om.
REZULTAT 5: Izgrađen je kapacitet Odjela za ljudske resurse za primjenu novih tehnika radi olakšavanja profesionalnog razvoja svim zaposlenicima IDDEEA-e.
Aktivnost 5.1. Izrađene su preporuke za profesionalni razvoj osoblja u IDDEEA-i.
Aktivnost 5.2. Sprovedena je procjena tehnika i vještina u analizi potreba za obukom u Odjelu za ljudske resurse IDDEEA-e.
Aktivnost 5.3. Predviđeni su i organizovani radionice za šest do osam (6-8) zaposlenika odjela za ljudske resurse IDDEEA-e o tehnikama i vještinama u analizi potreba za obukom.
Aktivnost 5.4. Pripremljene su smjernice za analizu potreba za obukom.
Aktivnost 5.5. Sprovedena je procjena tehnika i vještina u analizi poslovnih zadataka Odjela za ljudske resurse IDDEEA-e.
Aktivnost 5.6. Predviđena je i organizovana studijska posjeta u zemlju članicu (osam (8) zaposlenika IDDEEA-e u trajanju od pet (5) radnih dana) o tehnikama i vještinama analize poslovnih zadataka.
Aktivnost 5.7. Pripremljene su smjernice za analizu poslovnih zadataka.
Aktivnost 5.8. Pripremljeno je izvješće o rezultatima sa preporukama o tome kako unaprijediti koncept e-učenja i učiniti ga učinkovitijim unutar IDDEEA-e.
Aktivnost 5.9. Izrađeno je izvješće o razvoju metoda procjene izvedivosti i pokazatelja izvedbi unutar IDDEEA-e.
PARTNERSKE INSTITUCIJE
KORISNIČKA INSTITUCIJA
IDDEEA – Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine
Agencija za identifikacijske ispravee, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) utemeljena je Zakonom o Agenciji u lipnjuu 2008. godine (“Službeni glasnik BiH”, br. 56/08). IDDEEA je odgovorna za postavljanje standarda u oblasti identifikacijskih isprava, administracije i održavanja servera koji sadrže podatke iz središnjih registara, aplikacija koje omogućavaju nadležnim organima vođenje administrativnih postupaka vezanih za izdavanje osobnih isprava, održavanja mreže za prijenos podataka između institucija na svim razinama vlasti i personaliziranje (tiskanje) osobnih isprava.
https://www.iddeea.gov.ba/en/home/
PARTNERI DRŽAVA ČLANICA
CSI-Piemonte (CSI), Italija
Konzorcij za informacijske sustave CSI-Piemonte je agencija za e-upravu u Italiji, specijalizirana za projekte u javnom sektoru, s više od 40 godina iskustva, oko 1000 zaposlenih i 130 dionika među italijanskim javnim vlastima, uključujući Grad Milano i Grad Rim.
CSI implementira inovacijske usluge za administracije, pomažući im da budu učinkovitije, modernije i smanje troškove javnih rashoda.
CSI djeluje u gotovo svim oblastima obuhvaćenim aktivnostima javne uprave, upravljajući cijelim ICT lancem vrijednosti.
CSI-Piemonte ima dugogodišnje iskustvo na međunarodnoj razini u implementiranju projekata Svjetske banke, UNDP-a, EU istraživanja i razvoja, izgradnje kapaciteta i tehničke pomoći (uključujući više od 20 Twinning projekata), uglavnom na Zapadnom Balkanu.
HAUS Finska institucija za upravljanje javnim poslovima Ltd, Finska
Tvrtka je dio administracije Ministarstva financija koja također odgovara za korporativno upravljanje tvrtkom. Njihove dužnosti obuhvataju pružanje usluga obuke i razvoja , te nadzor poslovnih pitanja u vezi s tim područjima. Pružaju potporu središnjoj vladi u poboljšanju razvoja, obuke i liderstva. Njihovi klijenti uključuju osoblje središnje vlade, agencije i urede, kao i državne tvrtkr. Njihov opseg rada također se odnosi na potporu administraciji Europske unije i članicama, posebno u projektima koji se odnose na međuvladinu razvojnu suradnju. Također surađuju s različitim međuvladinim organizacijama u kojima Finska ima članstvo.
https://haus.fi/en/front-page/
Garante per la protezione dei dati personali (GPDP), Italija
Italijanska Agencija za zaštitu podataka je neovisna administrativna agencija utemeljena radi zaštite temeljnih prava i sloboda u vezi s obradom osobnih podataka, te osiguravanja poštivanja dostojanstva pojedinaca u Italiji. GPDP aktivno učestvuje u europskim projektima usredotočenim na podizanje svijesti o zaštiti osobnih podataka i usklađivanju s Općom uredbom o zaštiti podataka.
https://www.garanteprivacy.it/web/garante-privacy-en
PODRŽAVAJUĆE TIJELO
Eutalia, Italija
Eutalia, kompanija Ministarstva ekonomije i financija, obavlja aktivnosti pomoći i potpore u analizi, planiranju, provedbi i evaluaciji javnih politika za razvoj, kao interna jedinica Središnjih državnih administracija. Tvrtka također podržava središnje administracije i nacionalne javne agencije u provedbi projekata izgradnje kapaciteta za teritorijalni razvoj, u kontekstu interregionalnih i transnacionalnih programa suradnje.
KONTAKT
Ured Twinning Projekta
Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) – Regionalni Centar Sarajevo
Trg BiH 1, 71000, Sarajevo
Resident Twinning Advisor Nicola IANUTOLO
Phone: +355 67 689 8279
Email: nicola.ianutolo@csi.it
Resident Twinning Advisor Counterpart Nermin BEĆIRBAŠIĆ
Šef odjela upravljanja ljudskim resursima i pravnim poslovima
Phone: +387 51 340 172
Email: nermin.becirbasic@iddeea.gov.ba
Resident Twinning Advisor Asistent Lejla DŽANKOVIĆ
Email: dzankovic.lejla1@gmail.com
Italijanski konzorcijum za informacijske sustave (CSI Piemonte)
MS Projekt lider Vittorio VALLERO, Menadžer za istraživanje i razvoj
E-mail: vittorio.vallero@csi.it
Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA)
BC Projekt lider Peđa KATALINA, Šef odjela za administraciju komunikacija
E-mail: pedja.katalina@iddeea.gov.ba
Delegacija Evropske unije u Bosni i Hercegovini
Ms Dženita POLIĆ, Program Menadžer
E-mail: dzenita.polic@eeas.europa.eu