Агенција за идентификациона документа, евиденцију и размјену података БиХ (ИДДЕЕА) успјешно је дорадила апликацију за праћење статуса личних докумената, чиме је грађанима омогућена знатно већа транспарентност у поступку издавања докумената.
Кроз нову верзију апликације, корисници сада могу у сваком тренутку тачно видјети у којој се фази налази њихов захтјев – од провјера у матичним уредима, преко израде документа, до његове испоруке и преузимања.
Апликација приказује сљедеће кораке процеса:
- Захтјев на провјерама идентитета код МУП-а и матичног уреда – у поступку су провјере за подносиоца захтјева у надлежном матичном уреду и надлежном органу за издавање докумената;
- Захтјев на провјерама код надлежног органа – у току провјера ограничења и забрана подносиоца захтјева код надлежног органа за издавање докумената;
- Захтјев достављен Агенцији – у току израда документа – захтјев достављен у надлежност Агенцији ради персонализације – израде документа;
- Документ израђен и чека се преузимање документа – документ персонализован-креиран и налази се у надлежности Агенције;
- Документ у транспорту – документ се налази у фази транспорта/испоруке од стране Агенције до запримања документа на локацији надлежног органа за издавање документа;
- Документ испоручен надлежном органу од стране Агенције – документ дистрибуиран надлежном органу за издавање докумената – у току је транспорт документа према локацији надлежног органа за издавање;
- Документ спреман за преузимање код надлежног органа – израђен документ налази се на локацији МУП-а за издавање документа;
Ова надоградња представља значајно унапређење корисничког искуства, пружајући грађанима јасан и поуздан увид у статус њихових докумената.